تربیت مربیان و استاد کاران در حوزه رباتیک و تکنسین ربات صنعتی

به گزارش روابط عمومی مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، روز شنبه بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه آموزشی و پژوهشی با حضورداس دار مدیر عامل شرکت فن آوری­های نوین صنعتی استیلا مهر سازه و باجولوند رییس مرکز تربیت مربی، با محوریت تربیت تکنسین رباتیک صنعتی منعقد گردید.

از جمله فعالیت های آموزشی و پژوهشی که بر اساس مفاد این تفاهم نامه برنامه ریزی شده است عبارتند از:

–         درجهت تحقق سند شماره ششم برنامه سال ۱۳۹۹ مرکز “با تاکید بر تمرکز زدایی و دسترسی آسان”، استادکاران صنعت در حوزه رباتیک شناسایی، و در حوزه آموزش و آزمونگر از تجربیات آنها استفاده شود.

–         با همکاری شرکت اولین مسابقات آزاد مهارت در رشته تکنسین رباتیک در کشور برگزار و از تجربیات آن در مسابقات بین المللی نیز بهره برداری شود.

–         در رشته رباتیک صنعتی با همکاری دو مجموعه محتوای آموزشی تولید شده و با توجه به همکاری مرکز با شبکه آموزش صدا و سیما، جهت علاقه مندان این حرفه در این رسانه ملی پخش گردد.

–         با همکاری سه جانبه مرکز، شرکت و موسسه بین المللی یونیوک دوره آموزشی بین المللی تکنسین رباتیک صنعتی برگزار شود.

شرکت استیلا مهر سازه اولین و تنها شرکت برگزار کننده دوره های آموزشی استاندارد رباتیک صنعتی به دو زبان فارسی و انگلیسی در کشور و منطقه می باشد و با در اختیار داشتن تکنولوژی ربات های صنعتی ABB و KUKA، با کاربری های جوشکاری قوسی تحت پوشش گاز محافظ و همچنین جوشکاری Resistance و سایر اپلیکیشن های صنعتی، درصدد ایجاد یکی از به روز ترین مراکز آموزشی با همکاری مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد. در همین راستا نیز مقرر گردید کارگروه تخصصی مشترک در حوزه آموزش رباتیک صنعتی تشکیل شود و در خصوص موارد مطرح شده اقدامات لازم را بعمل آورند.

شایان ذکر است در خرداد ماه سال جاری با همکاری دو مجموعه اولین وبینار با عنوان رباتیک و مکاترونیک صنعتی در مرکز تربیت مربی برگزار خواهد شد.

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر:۹۹۲۲۱۲