اطلاعیه های ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه

اطلاعیه شماره ۵

با عنایت به نامه شماره ۴/۱۲۱۹۹۴ مورخ ۹۸/۱۲/۴ معاون محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص تعطیلی #خوابگاه_های_دانشجویی، به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند کلیه خوابگاه های دانشجویی جهت ضد عفونی و گندزدایی تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.

هرگونه تصمیم در خصوص زمان بازگشایی خوابگاه ها از سوی ستاد مذکور از طریق سایت روابط عمومی دانشگاه به اطلاع دانشجویان گرامی خواهد رسید.

اطلاعیه شماره ۴

به اطلاع دانشجويان عزيز مي رساند:

از آنجايي كه مسئوليت جلوگيري از شيوع ويروس كرونا به عهده وزارت بهداشت قرار دارد، هرگونه ادامه فعاليت دانشگاه ها منوط به تصميم اين وزارتخانه و همچنين هيات دولت مي باشد.

در حال حاضر بنا به دستورالعمل وزارت بهداشت، اعلام تعطیلی دانشگاه‌ها جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان هفته جاری مي باشد.

تعطیلی خوابگاه‌ها نيز تابع تصميمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بوده و بازگشايي مجدد نيز منوط به تصميم اين وزارتخانه خواهد بود كه از مجاري رسمي اعلام مي گردد.

اطلاعیه شماره ۳

قابل توجه دانشجويان عزيز ساكن خوابگاه ها:

نظر به اهميت بررسي و اقدام جهت ضدعفوني نمودن أماكن دانشگاه، خوابگاه هاي دانشگاه تا اطلاع ثانوي تعطيل اعلام مي گردد. لذا از آن دسته از دانشجويان محترمي كه ساكن خوابگاه ها مي باشند تقاضا مي شود نسبت به تخليه و ترك خوابگاه ها اقدام نمايند.

اطلاعیه شماره ۲

پیرو بخشنامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا و تشکیل دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه موارد ذیل در شرایط فعال بودن دانشگاه به تصویب رسید:

۱٫ تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی در خصوص تصمیمات اتخاذی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، روابط عمومی دانشگاه از طریق وبسایت دانشگاه خواهد بود.

۲٫ شورای سلامت دانشگاه با مسئولیت معاونت دانشجویی به منظور اقدامات لازم در خصوص اطلاع رسانی در راستای پیشگیری، بهداشت و سایر موارد تشکیل گردد.

۳٫ مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه تا حد امکان مجهز و از نظر تجهیزات پزشکی و درمانی آمادگی لازم را اتخاذ نماید.

۴٫ اساتید، کارکنان و دانشجویان محترم به محض مشاهده علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و مانند آن بلافاصله به مرکز بهداشتی دانشگاه و یا سایر مراکز بهداشتی مراجعه نمایند. در این ارتباط غیبت های ناشی از آن موجه تلقی می گردد.

۵٫ مقرر گردید واحدهای عملی درس تربیت بدنی تا اطلاع بعدی تشکیل نشود و بدیهی است بخش نظری آن برقرار خواهد بود.

۶٫ مسئولان خوابگاه ها موظف گردیدند ضمن تکریم و رعایت شان دانشجویان عزیز به طور مستمر از طریق کنترل افراد دارای علائم بر این موضوع نظارت کنند.

۷٫ پذیرش میهمان در هر قالبی در خوابگاه های دانشجویی ممنوع است.

۸٫ معاونت دانشجویی نسبت به ضد عفونی کردن اماکن عمومی دانشگاه و نظارت بر آن اقدام نماید.

۹٫ تا اطلاع بعدی هرگونه همایش، کنفرانس و سمینارها که موجب رفت و آمد افراد دیگر به دانشگاه می شود لغو اعلام می گردد.

۱۰٫ تا اطلاع بعدی کلیه اردوهای دانشجویی، بازدیدها، جشنواره های علمی و ورزشی، سخنرانی ها، مسابقات درون و بین دانشگاهی، جشن ها و گردهمایی ها و هرگونه فعالیتی که مشروط به اجتماع می باشد، لغو و اماکن عمومی و سالن های ورزشی مانند استخر و سالن بدنسازی نیز تعطیل اعلام می گردد.

۱۱٫ کنترل سلامت نیروهای خدماتی شاغل در دانشگاه اعم از آبدارخانه ها، غذاخوری ها و سایر اماکن به صورت مستمر توسط مرکز بهداشت دانشگاه انجام شود.

۱۲٫ آموزش نیروهای خدماتی شاغل در دانشگاه توسط مرکز بهداشت دانشگاه انجام شود و نیروهای پیمانکار تغذیه ملزم به استفاده از دستکش و ماسک می باشند.

۱۳٫ تا پایان سال ۹۸ ثبت حضور و غیاب کارکنان بدون ثبت اثر انگشت و با گزارش حوزه های مختلف (دانشکده ها، معاونت ها و حوزه های ستادی) به معاونت اداری و مالی انجام شود.

اطلاعیه شماره ۱

مشاور وزیر بهداشت از تعطیلی دانشگاه‌های استان تهران و چند استان دیگر تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا وهاب زاده در توییتر نوشت: تمامی دانشگاه‌های استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گلستان، گیلان و مازندران تا پایان هفته تعطیل است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت نیز در توییتر اعلام کرد که کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ١٠ استان تا پایان هفته تعطیل خواهند بود. د راین خصوص بخش آموزشی دانشگاه تعطیل و بخش اداری دانشگاه باز می باشد.